Google Ads

 

Med hjälp av Google Ads (tidigare AdWords) kan just dina annonser visas upp när kunden är redo för sitt köp. Dina annonser visas när kunden utför en sökning på Google och du betalar bara när kunden klickar på din annons.  

Tänk på att det görs 45 miljoner sökningar/dag bara i Sverige!

Oavsett om du vill få mer trafik till din sajt, öka antalet köp eller bara vara mer synlig för din målgrupp så är Google Ads rätt verktyg.

 

Behöver du hjälp med Google Ads?

Vi på Keyword Media står till ditt förforgande! 

När ni tar hjälp av oss så är det en certifierad partner hos Google som kommer sköta er annonsering, ni är i trygga händer hos oss!

Ni kan alltid räkna med:

➡️ Certifierad Google Ads konsult som sköter ert konto och kontakten med er

➡️ Full transparens och insyn

➡️ En fast månadskostnad för annonsering och vårt arvode 

➡️ Full äganderätt till ert konto vid avslut. 

 

Boka ett KOSTNADSFRITT möte med oss idag!

 

 

  - 64,5 KB

 

Värför Google Ads

Google Ads är ett annonseringsverktyg från Google som möjliggör annonsering på exempelvis Googles sökresultat.

Vi menar att Google Ads är den främsta källan till att öka sina konverterignar. Här syns du när kunden är en bit påväg i köpprocessen och är mer benägen att klicka på köp.

Med Google Ads behöver du aldrig chansa och fundera över vad som fungerar och inte. För varje investerad krona kan du se vad den har genererat. Du kan följa med på målgrupper och lära dig mer om hur de konverterar. 

Såhär jobbar vi med Google Ads

1. Sökordsanalys

Vi inleder vårt arbete med att utföra en sökordsanalys för att se vilken typ av trafik som är lämplig och relevant för din verksamhet. Här avläser vi också konkurrensstatiskt och vilka sökrod som bör uteslutas ur ett lönsamhetsperspektiv. 

2.  Bygga kampanjer

I det här steget så bygger vi upp dina kampanjer baserat på sökrodanalysen och vad som är överenskommit mellan parterna. Vi analyserar kampanjstruktur för att nå så hög relevans som möjligt utifrån sökord, annons och landningssida. Det här är en oerhört viktigt del i processen och kräver tid för att nå bästa resultat.

3. Annonser

Nästa steg syftar till att bygga själva annonserna, det här är en process som är i ständig förändring. Vi bygger annonserna baserat på sökorden och strukturen på kampanjen och optimerar löpande för att nå högst lönsamhet. Här är det viktigt att jobba löpande då vi önskar att nå dem som faktiskt konverterar och inte bara besöker hemsidan. 

4. Löpande optimering

Keyword Media lämnar inget åt slumpen och jobbar mycket med att opimera bland annat sökord och annonser för bästa resultat.

Vi optimerar bland annat:

 -Adderar nya sökord och justerar bud beroedne på lönsamhet och exakthet

-Adderar negativa sökord som inte genererar och våra annonser inte ska exponeras för

-Justerar budnivån för att inte tappa postion kontra skapar lönsamma konverteringar

-Justerar annonstext baserat på söktermer, konkurrenter, innehåll på landningssidan eller säsong

5. Rapportering och uppföljning

Ni kommer få en rapport av oss där vi berättar om vad som har skett under perioden, vilka resultat som framkommit samt vilka åtgärder vi vill vidta inför nästa period.