Vad är Display?

Hur man intar nya marknader med Google Display - Kundcase: Scandic Nordfjord

 

Vad är Display?

Google Display ett fantastiskt verktyg för att nå ut till nya potentiella kunder. Googles Displays nätverk når ut till 2 miljoner webbplatser och 650 000 appar (https://adwords.google.com/intl/sv_se/home/how-it-works/display-ads/) Här kan ni nå er målgrupp på deras plattform. Här jobbar man med bild, animation, text eller video för att fånga målgruppens uppmärksamhet.

 - 71,5 KB 

Fördelar med att använda Display

Med Display-annonsering kan ni nå ut till målgrupper på de sidor de befinner sig på. Här kan ni nå individer när de besöker sina favoritsidor på webben, befinner sig på appar, mejlen eller tittar på YouTube. Det här är ett effektivt sätt att nå ut för att öka varumärkesmedvetenheten. Display-annonsering är ett perfekt verktyg för att visa upp vad ni har att erbjuda. Det går att rikta era annonser och bli väldigt specifik för att nå en mer exakt målgrupp(till skillnad från de traditionella medierna). Ni betalar bara när någon klickar på er annons. Känner ni inte till er nya målgrupp innan så går ni brett för att allteftersom segmentera och bli mer specifika. Perfekt sätt att hitta nya kunder på!

Hur kan vi nyttja Display?

Det finns mycket att vinna på att använda er av Display, speciellt för att hålla er top of mind men även för att hitta nya målgrupper som potentiellt kan gilla era produkter. Det kommer hjälpa er att öka försäljningen, öka intresset för era produkter samt möjlighet att visuellt visa upp vad ni har att erbjuda. Ibland kan det vara svårt att nå ut med vissa paket eller kampanjer till dem som har intresset och bokar, med Display är det enkelt. 

Tips för en lyckad digital satsning med Google Display

Bra bildmaterial innehållande så lite text som möjligt

Goda landningssidor som motsvarar förväntningarna

Använd er av call to actions med en tydlig «Boka Här»

 

Kundcase: Scandic Nordfjord

Vår kund Scandic Nordfjord kom till oss för att de ville hitta nya målgrupper till sitt hotell i Nordfjordeid. De hade som mål att få ökat besöksantal på weekendpaket och ökad helgtrafik. De hade tillgång till en härlig spaanläggning som inte utnyttjades till sin fulla potential. Vi satte här upp en kampanj i Googles Display-nätverk med fokus på att bygga känsla. Vi skapade bildannonser, valde målgrupp, riktade annonserna mot valt geografiskt område, som i det här fallet var att börja i närområdet, 15 mils radie från Nordfjordeid. Vi valde demografiska aspekter beroende på hur statistiken såg ut och på vilka som visade intresse för att boka en spavistelse. Här såg vi snabbt effekt och bokningarna började komma. Vi kunde även utläsa att antal bokningar och sökningar på Googles söknätverk ökade. Nu är nya mål satta och vi fortsätter vår resa med att nå nya målgrupper med Scandic Nordfjord.

 

Ta kontakt med oss!